נשיא מצרים מפתיע: "הקמת מדינה פלסטינית בחצי האי סיני"

דוד לזר | צילום: ויקיפדיה No Comments on נשיא מצרים מפתיע: "הקמת מדינה פלסטינית בחצי האי סיני"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר דווח כי נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי הציג בפני יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יוזמה מדינית מפתיעה שמציעה להגדיל פי 5 את רצועת עזה באמצעות הרחבתה לשטח חצי האי סיני ולהקים בה מדינה פלסטינית עצמאית. על פי היוזמה, הפלסטינים שיישארו ביו"ש יקבלו אוטונומיה בתמורה לוויתור על הדרישה לחזור לקווי 67'.

על פי הדיווח, התכנית נרקמה בשבועות האחרונים והוצגה בפני אבו-מאזן בפגישה שהתקיימה בין השניים שלשום בקהיר. התוכנית כוללת הצעה מצרית להעביר לידי הרשות הפלסטינית 1,600 קילומטרים רבועיים משטחה של מצרים, שטח שבו תוקם המדינה הפלסטינית.

מהות ההצעה היא להגדיל את שטח רצועת עזה פי חמישה לעומת שטחה כיום. כשאל המדינה הזו אמורים לשוב הפליטים הפלסטינים והיא תהיה מפורזת. בנוסף, על פי ההצעה המצרית, הרשות תקבל אוטונומיה בערים הפלסטיניות בגדה המערבית – ובתמורה יוותר אבו מאזן על התביעה לחזור לגבולות 67'.

דווח, כי נשיא מצרים הפעיל לחצים כבדים על אבו-מאזן להיענות להצעה, אך הוא דחה אותה על הסף. גם האמריקנים היו בסוד העניינים, ואף נתנו אור ירוק ליוזמה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בפרטי ההצעה, אך לא הציגה בפני חברי הקבינט המדיני-ביטחוני.

יצויין, כי תוכנית דומה לזו – הועלתה לפני כשמונה שנים על ידי אקדמאיים ישראליים, כמו גם על ידי ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר גיורא איילנד. אולם אז דחה הממשל המצרי את ההצעה על הסף. על פי הערכות שונות, ההצעה הנדיבה של הנשיא המצרי, נובעת בין היתר מהקושי של צבא מצרים להתמודד עם ארגוני הטרור בסיני.



0 תגובות